thhatgiirl2

Alla inlägg under maj 2015

Av emelie - 18 maj 2015 22:39

Heej !

sorry för dålig uppdatering, Har haft en massa att göra , i lördags var jag ute med emma, TOPPENKVÄLL !! Vi dansa benen av oss :D

Och nu på lördag blir jag 19 år , fredag blir det bowling , o lördag grillning med familia..

Var i skolan som vanligt idag , jobba med svenska hela dagen . Försöker plugga så mycket som jag kan . Vill få mina betyg nuuu .. Hahah 

Nu blir det en film o sen lägga sig , har stor städat idag med. 

Imorgon har man möte , så mpste upp kl 7 . älskar tidiga mornar osv :D

ska uppdatera bättre . Hej ¨så länge 

 

Bjuder på en bild på mina älsklingar <3

Av emelie - 10 maj 2015 15:57

Heej "

Igår hade vi en jätte bra dag i kalmar , vi gick på kalmar slott, önsebrunnen , gick runt vattnet samt lekplats. Så klart godisaffären i slutet innan hemresan. 

 

 

Lite fotbollsspel . 

Dom fick slänga i pengar i önskebrunnen, Albin önskade sig en hundvalp , o kew önskade sig pengar hahah .

 

Jätte fint väder , Mc fika o massa lek. Ont i fötterna efter .. AA .. 

Iag var jag barnvakt på morgonen , vi drog till en lekplats, sen när jag kom hem blev det stor städning. Helt slut i kroppen. 

Mensvärken gör det inte bättre ^^

Av emelie - 8 maj 2015 19:15

HEEJ !

Jag har nog ständigt otur , idag när jag skulle laga mat så klart tappade jag kastrullen o mackaronerna brändes fast på varenda platta , yejh , ännu mer städning , det älskar jag .

Idag var vi i björkö, red häst o vagn, klappade får bebisar , en ånsna . Vi sluatde dagen på fik.

Dok att det blåste kallt , annars skulle det varit jätte skönt. Imorgon blir det resa till kalmar.

 

 

Gulliga djur.   

Av emelie - 6 maj 2015 21:00

Tänkte skriva om lilla kew!

Upptäckte graviditeten i v.6-8 någongång. Ganska tidigt. 

Beslöt mig att behålla barnet. Hade en lite krångligare graviditet med honom. Från vecka 20 började jag få fostervattensläcka, som tur kom det bara lite i taget så det var ingen stor fara så. Men någongång tar ju vattnet slut o då måste han ut .

Annars hade jag en ganska bra graviditet uatn illamående osv, Ynka sällan jag mådde illa´, men däremot blev jag sjukt stor, i slutet orkade jag knappt inget , trodde jag skulle spricka. 

Hade läkarunderskötning i v.37+4 , kommer in o hon börjar undersöka mig , sen säger hon , du ska "föda" nu . 

Jag helt förtvivlad , nae det är inte dax än , jag känner inget.. Men då så började fostervattnet ta slut, så jag fick åka in på BB o bli igångsatt.

Där log jag o trodde att jag skulle fått lite mer tid att förbereda mig inför förlossningen. 

Först hände ingenting. Fick dropp, Låg i några timmar ingenting hände, Ökade droppet, Det enda jag tjata om var ryggmärksbedövning, ville verkligen ha det.. Deras svar var hela tiden , du hinner få det , Helt plötsligt va det dax o ingen ryggmärksbedövning fick jag ej.. Men det gick jätte bra iallafall. Sen kom en liten kille 130531 på 47 cm o vägde 2710 g .. Min lilla killle. 

Ingenting är bättre än mina två underbara söner <3

 

Av emelie - 6 maj 2015 20:48

Heej "

Är helt slut i kroppen, idag tog vi ett varv vid ån efter skolan , jätte fint men jobbig runda , haha!

Kom hem städat , diskat , gjort läxor , o nu tar jag mig tid till lite bloggning.

 

Ville visa vad fint jag gjort . men dok är jag inte klar, barnens uppväxt med bilder ska upp , alla personer i barnen liv som finns där ska vara med . ((:

 

Det går ganska bra i skolan faktiskt, är en riktig pluggnörd, haha ,Men vill bara ha mina betyg så jag kan komma in på min utbildning någon gång. :)

 

 

Av emelie - 4 maj 2015 13:17

Heej "

Idag började jag med skolan , slutade tidigare pga hade vårdcentraln , klar där o hemma nu . väntar på att dom ska höra av sig ang min post .. Älskar oturen .. 

Vill ha solen nu , regnet gör så man blir hängig o trött .. 

Sitter o lyssnar lite musik o gör absolut ingenting.. Underbart .. 

Tänkte svara på fråge greej :))

--------------------------------------------------

 

Hur gammal är du? 

 

Jag fyller snart 19 :)

 

Vad åt du till frukost?

 

kaffe med macka :)

 

Vad har du gjort idag? 

 

vart i skolan o vårdcentralen..

 

Beskriv platsen du befinner dig på just nu: 

 

Hemma framför datorn med musik o bloggning =)

 

Vilka smeknamn har du haft?


 

Blivit kallad för Memmy när jag var mindre , leoparden, samt festis :)

 

Vill du gifta dig? 

 

Har faktiskt aldrig velat gifta mig men vem vet i framtiden :)

 

Hur lång är du?

 

1,57

 

------------------------

Hahah det va inte så många frågor , blir bättre nästa :) 

 

 

Av emelie - 3 maj 2015 18:43

Hej ! 

Om inte alla vet så bodde jag på ett utredninghem, den 11 april 2014 åkte jag dit o bodde där i två månader . 

Jag skrev mycket under tiden tänkte lägga ut lite jag skrev ..

------------------------------------------------------------------------------------------

Alla undrar nog vart jag ska . ska förklara för er , det är så att jag ska omplaceras . socialen har planerat mig på ett hem i Vimmerby som heter Elisabethgåren . där ska jag bo i två månader . 

Eftersom jag är så ung o tvåbarns mamma har jag fått anonyma socanmälningar på mig , ang min ålder o psyke bla . så dom plaserade mig där i två månader för att jag ska visa att jag kan ta hand om mina barn . 
Jag kan säga att jag är inte ett dugg orolig för att bevisa någonting eftersom jag själv vet att jag klarar mina barn o tar hand om dom precis som man ska . däremot tycker jag det är jobbigt att åka ifrån alla jag har här , även om de bara är två månader så hinner jag fylla 18 o kewin 1 . jag får ha besökstider där ute . så så hemskt kommer de nog inte va. sen får jag tänka possetift , när jag är klar med utredningen är jag hemma igen o av med socialen , kan ju inte bli bättre .. så nu vet ni ..
___________________________________________________________________________________________
 
Det där skrev jag dagen innan jag åkte , den 11 juni kom vi hem utan anmärkningar o helt klara . Underbart var det då iallafall :)
Ätit lite mat o snart läggdax haha . höres :)
 

 


Bild på hemmet vi bodde på :)

Av emelie - 3 maj 2015 16:28

Oturen förföljer mig ..

I torsdags plinade det på dörren o brevbäraren hade lagt min post fel o skulle ringa hyresvärden.. Väntar fortfarande på posten o dom vet inte när jag får den o där ligger såklart mitt studiebidrag .. Klart jag hade den turen.. Idag blire lasange till mat .. Orkar inget komplicerat .. Skolan imorgon ((: 

Ha det . 

 

Presentation


Läs om mig o mina två underbara söner :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards